SOSYOLOJİK PİÇLİK

Tahribat büyük...

Özellikle son 20 yılda telafisi çok zor ve hatta mümkün olmayan tahribata uğradık/uğratıldık.

Bu tahribat konusunda kimisi ekonomi, kimisi demokrasi, kimisi adalet, kimisi eğitim vs. diye lokal tespitlerde bulunur ama bütün hepsinin temelinde olan ve son derece sistemli ve bilinçli yapılan yıkım atlanır genellikle.

Oysa;
Ekonomi bozuksa düzeltilir.
Borç varsa ödenir.
Demokrasi yoksa getirilir.
Hakimler, savcılar taraflıysa değiştirilir.
Eğitim sistemi düzeltilir...
vs. vs.

Ammaaaa;
Toplumun parametrelerini bozmuşsanız, değerlerini silmiş, paradigmasını değiştirmişseniz çok zor. En az birkaç neslin yok edilmesi, eritilmesi süreci ki bu 50-100 yıl demektir, bu süreçte hep ve çok doğru işler yapmanız gerekir. Ancak o zaman tahribatı tamir etme şansınız vardır.

Netice olarak şu an sosyolojik piç durumuna getirilmiş ve halen getirilmeye çalışılan, millet olma sürecinden çıkarılıp her biri ayrı baş çeken, kimi din adına, kimi siyaset adına garip şeylere inanan, garip şeyler savunan veya fikri olmayan, sürü olma durumuna getirilmiş bir güruhla karşı karşıyayız.

İşte bunun adı en hafif tabirle sosyolojik piçliktir.

Kimse "bana ne, ben etkilenmiyorum" demesin. Çevrenizde, ailenizde, işinizde, çarşıda, pazarda, trafikte yaşadığınız birçok sorunun kaynağı da bu sosyolojik piçliktir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar